אירועים בתערוכה

/ שישי ה-15.3.24, שבת ה-16.3.24

מלאכת התרגום

אירועים במסגרת התערוכה:
שיח גלריה בין אוצרת התערוכה ורדית גרוס לעידו מיכאלי
שישי, 15.3.24 בשעה 12:00

סיור בתערוכה עם עידו מיכאלי
שבת, 16.3.24 בשעה 11:00

להמשך קריאה
מלאכת התרגום

מרתון עריכה בויקיפדיה: אמניות

שמחים להמשיך במסורת ולהצטרף בפעם השביעית ברציפות לגופי אמנות ברחבי העולם ליום של כתיבת ערכים על אמניות מהארץ ומחו"ל. האירוע נערך בשיתוף עם עמותת ויקימדיה ישראל ומתנדביה ופתוח לגברים ונשים כאחד!

ויקיפדיה נוסדה ב 2001 והפכה במהרה למקור ידע מרכזי על כל מה שקורה בעולמנו. אבל מתוך כל הערכים על אישים בעברית ובאנגלית, פחות מ 20% הם על נשים. היוזמה של אמנות+פמיניזם המתקיימת כל שנה סביב יום האישה הבינלאומי נועדה לשנות בדיוק את זה, ולכתוב יחד את ההסטוריה כמו שאנחנו רוצים לקרוא אותה.

לפי סו גרדנר (מנכ"לית קרן ויקימדיה העולמית בין 2007 ל 2014) הפער המגדרי בויקיפדיה אינו סוגיה פמיניסטית או מוסרית. עבורה מדובר בסוגיה של איכות תוכן. אם המטרה בויקיפדיה היא להציג את מכלול הידע האנושי, ניתן לעשות זאת רק אם כולם משתתפים ביצירתו, רק אם הערכים שבו מייצגים את מה שבאמת קורה בעולם.

הסיבות להעדר ערכים על נשים הן רבות. חלקן קשורה להדרה ההיסטורית של נשים מעמדות כוח והשפעה, כמו גם להעדר קרדיט ותיעוד של נשים לאורך ההיסטוריה. אבל ויקיפדיה היא גם מראה של הנושאים שחשובים לציבור העורכים שלה. כדי למנוע את ההמשך ההטיה המגדרית בויקיפדיה חשוב שיותר נשים ישתתפו בכתיבה ובעריכה.

מרתון כתיבת ערכים על אמניות נשים מתקיים בכל העולם בשבוע שסביב יום האשה ומתארח במוסדות דוגמת המומה בניו יורק, מוזיאון ברוקלין ואוניברסיטת ברקלי בסן פרנסיסקו, לצד מרתונים במוסדות בניגריה, טוקיו ועוד.

במהלך מרתוני הכתיבה שנערכו בארטפורט הוספו עשרות ערכים חדשים על אמניות, ביניהם ערכים על: יעל פרנק, פאטמה שנאן, ליהי תורג'מן, הינדה וייס, תנועה ציבורית, נעמה ערד, תמר הרפז, מרב קמל וחליל בלבן, אתי אברג'יל, אירה אדוארדובנה ועוד. כמו כן תורגמו לעברית ערכים רבים על אמניות בינלאומיות ביניהן פיפילוטי ריסט, סימון לי, רבקה הורן, אוטובונג נקנגה, איליין דה קונינג ועוד רבות אחרות.

בתוכנית: היכרות עם ויקיפדיה ולימוד כללים בסיסיים, כתיבת ערכים חדשים, תרגום לעברית של ערכים קיימים.

כדי שהסדנה תהיה מוצלחת ונוסיף הרבה ידע לוויקיפדיה, צריך לעשות קצת הכנות מראש.

חשוב מאד לפני הסדנה –

לפתוח משתמש בויקיפדיה
להביא מחשב נייד (אם אין – עדכנו אותנו מראש ואולי נוכל לעזור)
למלא פרטים כאן – רישום לאירוע
לחשוב על איזה ערך של אמנית תרצו לכתוב או לתרגם ולחפש חומרים מראש

להמשך קריאה
מרתון עריכה בויקיפדיה: אמניות

שיתוף הפעולה בין ארטפורט, מְעַלְעֶלֶת ומבואות

אתר מדף באוויר!

כבר שלוש שנים שאנחנו חולמות ביחד: מְעַלְעֶלֶת, ארטפורט ומבואות: קרן הרעיונות ע״ש יואב בראל, להקים בית דיגיטלי שמוקדש כולו לספרי אמן.ית, וסוף סוף, הרגע הזה כאן – נרגשות מאוד להציג בפניכם את – מדף!
״מדף: ספרים שהם אמנות״ הוא אתר שכולל אינדקס ומגזין המאגד מאות ספרי אמן מקומיים, שהוקם כדי לקדם ספרי אמן ישראליים, בזירה המקומית והבינלאומית.
ומה יש בו? ארכיון מקיף, לייב ומתעדכן, עם אפשרויות לעלעול, חיפוש והעמקה לתוך ספרי אמן עכשווים והיסטוריים; ראיונות, מסות, והמלצות פרי עטם של חוקרי תרבות, אמנים, עורכים, אוצרים ועוד!

מוזמנים לעלעל בכתובת: https://madaf.art/

להמשך קריאה
אתר מדף באוויר!

האמנים שלנו

מחזור 2023-2024

Artists in residence: אסתר שניידר, אורי זמיר, אסף אלקלעי, טל אלפרשטיין, רותי דה פריס, משה רואס

close
לכל המחזורים
דילוג לתוכן