דרור דאום

דרור דאום יליד, 1970, יפו, הוא אמן חזותי שחי ועובד בתל אביב. הוא יוצר מיצבים צילומיים   שעוסקים בחרדה הקיומית אשר דבקה בתרבות המערב.

מבחינת הפרקטיקה שלו, ניתן לומר שהיא "ניזונה מצילומים". היא נובעת ממגוון אספקטים צילומיים כגון הפורמט וההדפסה, אך אינה מייחסת לצילום המסורתי את המרדף אחר דימויים משמעותיים ומעוררי השראה. דאום יוצר מן הצילום אובייקט, ומסתמך על החוויה הפיזית של העבודה כאובייקט נוכח בחלל, ולא על הדימוי בלבד.

עבודותיו של דאום נתונות לדרמה האנושית בחיים המודרניים, ואינן מספקות מידע קונקרטי, אלא מתקיימות על מפתנה של חרדה מוגברת. בנוסף, הן עוסקות באספקטים של סכנה והרס, אשר דאום מזהה בחוויות רוטיניות שחולקת כלל הקהילה המודרנית בעולם המערבי. 

בסדרה שלו DTSA – Don't Trust Security Arrangement ( אין לסמוך על סידורי בטחון) הבריח דאום פצצות צבע שאינן חוקיות וספריי, צלח את אבטחת שדה התעופה והשתמש בהם, בנוסף לגופו, בכדי ליצור סצנה צילומית ביעד בו נחת. 


דאום הציג תערוכות יחיד במוזיאון ישראל, ירושלים (2012); גלריה נגה לאמנות עכשווית, תל אביב (2007, 2004); מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית (2003); גלריה אלון שגב, תל אביב (2002); גלריה ג'ולי מ', תל אביב (2013) ועוד. 

בנוסף, הציג בתערוכות קבוצתיות נבחרות: ART תל אביב, הביאנלה השנייה לאמנות עכשווית בתל אביב (2009); מוזיאון Kuandu of Fine Art, טיפיי (2009); והביאנלה לארכיטקטורה של ונציה (2004). 

דאום זכה בפרסים מטעם משרד התרבות הישראלי בשנים 2014 ו -2005, ומטעם תוכנית ה MFA של האקדמיה לאמנות ועיצוב בבצלאל בשנת 2008. דאום ממלא תפקידי הוראה משנת 2001 באקדמיות המובילות לאמנות בישראל, וכיום מלמד במכללת המדרשה לאמנות בית ברל, ובמחלקה לצילום של האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, ירושלים.

קראו עוד
דרור דאום

עבודות

Light from a Dead Star

2018

Scared to Live

2014
דילוג לתוכן