מעין שלף

מעיין שלף היא אוצרת ואמנית החיה ועובדת בתל אביב. שלף למדה בבית הספר לעיצוב רוד איילנד, בפוליטכניקו מילאנו, בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, ובאוניברסיטת תל אביב. כיום היא משמשת כיועצת אמנותית לסדנאות האמנים בירושלים, ואוצרת את תוכנית השהות הבינלאומית של המקום- לואורז ירושלים. בנוסף, היא מרצה במחלקה לצילום באקדמיה לאמנות בצלאל בירושלים. בימים אלה היא דוקטורנטית בפלטפורמה האוצרותית של האקדמיה לאמנות בציריך, שוויץ, ואוניברסיטת רדינג, אנגליה. 

כאוצרת, שלף מתעניינת בעיקר בעבודה פוליטית גלויה, משותפת, והשתתפותית. היא מתייחסת לאוצרות באופן רפלקסיבי: שיתוף הפעולה הוא חלק חיוני בתהליך העבודה היצירתי שלה. כך מתאפשרת השתקפות רציפה של הפוטנציאל והאתגרים בתהליכים משותפים בין עמיתים, בין אוצרים לאמנים, בין אמנים וקהילות, ובין ארגונים וקהל.  

עניינה של שלף בסוגיות חברתיות ופוליטיות עכשוויות, מתבטא בפרויקטים העוסקים בגלות, בטראומה ובעדות. פרקטיקות תיעודיות אלטרנטיביות, נמצאות תדיר במרכז הפרקטיקה שלה, כמו גם השימוש בטכנולוגיות חדשות. היא חוקרת, מציגה ויוזמת פרויקטים העושים שימוש בטכנולוגיה ובניו מדיה ככלים שמנגישים אמנות פוליטית, ומעצימים את קולותיהם  של קהילות שוליים חסרות ייצוג. בסיוע של שיקוף אנטגוניזמים ועתיד דיסטופי, ובאמצעות מתודות של שיחזור והזדהות-יתר, היא גם בוחנת את הפוטנציאל הטמון בניו מדיה.

שלף אצרה פרויקטים רבים בארץ ובחו"ל, ביניהם במוזיאון המטרופולין לצילום, טוקיו; מוזיאון Madre, נאפולי; פסטיבל  Shift, באזל; קריאה: בינלאומי, בריטניה; מוזיאון הרצליה, ישראל;  מוזיאון בלומפילד למדע, ירושלים. בנוסף שימשה כאוצרת שותפה לביאנלה הראשונה בתל אביב יפו (ARTLV 2009). בימים אלו היא עובדת על תערוכה במוזיאון Bonnefanten, מאסטריכט הולנד שתיפתח במאי 2020

קראו עוד
מעין שלף

עבודות

Frankie the Documentarian Robot

2013-2014 ארטפורט

צילום: דן חיימוביץ'

קראו עוד

המסתננים

2014

טנק סודני בבית המעצר חולות.

צילום: יעל רביד

קראו עוד

המסתננים

2014

גלריה ארטפורט

צילום: דן חיימוביץ'

קראו עוד

המסתננים (צילום מיצב)

2014

גלריה ארטפורט

צילום: דן חיימוביץ'

קראו עוד
דילוג לתוכן